Gelderse Archeologie Dag 2024

Verheugd nodigt de Gelderse Archaeologische Stichting je uit voor de Gelderse Archeologie Dag 2024. Dit jaar zal de dag plaatsvinden op donderdag 16 mei in ‘Erfgoed de Stadswal‘ in Doetinchem. Tijdens deze dag zetten we de archeologie van Gelderland in de schijnwerpers. De Gelderse Archeologie Dag 2024 wordt medegeorganiseerd en mogelijk gemaakt door bijdragen van Gemeente Doetinchem, Omgevingsdienst Achterhoek (ODA), Stadsmuseum Doetinchem en Erfgoed Gelderland.

Het programma

Voor deze dag is samen met de samenwerkingspartners een divers en interessant programma samengesteld bestaande uit lezingen, een excursie en verschillende netwerkmogelijkheden. Eveneens keren de capita selecta presentaties dit jaar weer terug. De archeologie van Gelderland in de meest brede zin staat centraal tijdens de dag, met speciale aandacht voor onze gastregio: de Achterhoek.

We kijken uit naar de bijdragen van experts uit Gelderland. Zo speekt Davy Kastelein (ODA) over de Doetinchemse kazematten, zal Cristian van der Linde (BAAC) ingaan op de zonnekalender van Tiel-Medel en spreken Jens Goeree en Wouter Vos (Saxion/Constructing the Limes) over de recent aangetroffen Romeinse tijdelijke legerkampen op de Veluwe. Tevens zal er tijdens de dag een onthulling worden gedaan van een bijzondere archeologische vondst uit de Achterhoek. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel in Stadsmuseum Doetinchem.

Het complete programma van deze dag vind je in de viewer onderaan de pagina.

Aanmelden

Je kan je vanaf nu aanmelden voor de dag! Wij vragen een bijdrage van 22,50 euro per persoon (incl. lunch en borrel). Er is plaats voor een maximum van 120 personen. Het inschrijfformulier kan tot en met zondag 12 mei via deze link of via onze website worden ingevuld. Je inschrijving is pas definitief als wij je betaling hebben ontvangen. Deze dient bij ons binnen te zijn op uiterlijk zondag 12 mei 2024. Het bedrag kan je overmaken op bankrekeningnummer NL52 ABNA 0534 4219 97 t.n.v. Gelderse Archaeologische Stichting o.v.m. Gelderse Archeologie Dag 2024 en je naam.

Contact

Heb je vragen of opmerkingen? Dan kan je contact opnemen met ons opnemen via e-mail (info@geldersearchaeologischestichting.nl). Meer informatie kan je vinden op de website van de Gelderse Archaeologische Stichting of via onze sociamediakanalen.

Wij zien je graag op 16 mei in Doetinchem!