Gelderse Archeologie Dag 2023

Gelderland graaft voort

Op donderdag 11 mei 2023 organiseren wij opnieuw de Gelderse Archeologie Dag. Dit jaar nodigen we u uit in het Stadhuis te Arnhem, waar wij samen met Gemeente Arnhem en stadsarcheoloog Martijn Defilet een programma hebben samengesteld.

Het programma

Wij presenteren een gevarieerd programma met als titel; “Gelderland graaft voort”. De sprekers nemen u mee in verschillende actuele thema’s en opgravingen uit Gelderland. Onderwerpen zoals de ethiek van menselijk botmateriaal uit archeologische context, maar ook opgravingen die enorm veel sporen, vondsten én nieuwe inzichten opleveren zoals ViA15, Herwen-Hemeling en Groessen. Daarnaast kijken we naar de toekomst waar moderne technieken ons meer kunnen leren over het leven in het verleden van Gelderland. Innovatieve technieken geven ons inzicht in de migraties in de Romeinse tijd, maar leveren ook veel nieuwe ontdekkingen op het gebied van kasteelterreinen en sporen uit de Eerste Wereldoorlog. We sluiten de reeks lezingen af met een aantal topvondsten met bijzondere verhalen. Het volledige programma is toegevoegd aan deze uitnodiging.

Na het programma van lezingen kunt u deelnemen aan verschillende rondleidingen door de Eusebiuskerk. We sluiten de dag weer af bij Stadhuis Arnhem met een gezellige borrel waar u kunt praten en netwerken met (andere) beroeps- en amateurarcheologen.

Inschrijven is heel eenvoudig

U kunt zich vanaf nu inschrijven! Wij vragen een bijdrage van 22,50 euro (incl. lunch en borrel). Er is plaats voor een maximum van 120 personen. Het inschrijfformulier kan tot en met zondag 7 mei via deze link Uw inschrijving is pas definitief als wij uw betaling hebben ontvangen. Deze dient bij ons binnen te zijn op uiterlijk zondag 7 mei 2023. U kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL52 ABNA 0534 4219 97 t.n.v. Gelderse Archeologische Stichting o.v.m. Gelderse Archeologie Dag 2023 en uw naam.

Heeft u nog vragen neemt u dan contact op met Eelco Alink of Roel Kramer (info@geldersearchaeologischestichting.nl) of kijk voor meer informatie op de Facebook of Instagrampagina van de Gelderse Archeologie Dag of op de website van de Gelderse Archaeologische Stichting.