Gelderse Archeologie Dag 2022

Te land, ter zee en in de lucht

Op donderdag 9 juni 2022 organiseren wij opnieuw de Gelderse Archeologie Dag, met als doel de onderlinge contacten tussen beroeps- en amateurarcheologen in Gelderland te versterken. Dit jaar nodigen we u uit in de Catharinakapel te Harderwijk, waar wij samen met Gemeente Harderwijk en regioarcheoloog Maarten Wispelwey een programma hebben samengesteld.

Het programma
Wij presenteren een gevarieerd programma met als thema; “Te land, ter zee en in de lucht”. Een vijftal sprekers presenteren de meest recente ontdekkingen, vondsten en opgravingen in en rondom Harderwijk, zoals de archeologie en bouwhistorie van de Dwangburgt en de fortificaties in de stad. Daarnaast blikken we kort met u terug op de 90-jarige geschiedenis van Gelderse Archaeologische Stichting, welke een belangrijke basis heeft gelegd voor archeologie in de provincie Gelderland. Ook kijken we naar de toekomst waar de moderne technieken ons meer kunnen leren over het verleden van Gelderland. De resultaten van Erfgoed Gezocht worden gedeeld, maar ook kijken we naar welke nieuwe inzichten drones bij opgravingen en 3D-visualisaties en Virtual Reality van archeologische objecten kunnen geven. Sprekers die reeds hun medewerking hebben toegezegd zijn onder andere: Maarten Wispelwey (regio Noord-Veluwe),  Dorien te Kiefte en Twan van Rooij (RAAP), Christiaan van der Linde (BAAC) Eva Kaptijn en Erik van Vliet (Erfgoed Gelderland), projectleiders van Econsultancy en Mieke Smit en Jelle Vervloet (G.A.S).

Inschrijven is heel eenvoudig
U kunt zich vanaf nu inschrijven! Wij vragen een bijdrage van 20,- euro (incl. lunch en borrel). Er is plaats voor een maximum van 90 personen. Inschrijven kan tot en met zondag 5 juni via deze link of door het bijgeleverde inschrijfformulier (zie bijlage bij deze mail) te mailen of op te sturen naar het bovenstaande adres.

Uw inschrijving is pas definitief als wij uw betaling hebben ontvangen. Deze dient bij ons binnen te zijn op uiterlijk dinsdag 7 juni 2022. U kunt het bedrag overmaken op ons bankrekeningnummer NL52 ABNA 0534 4219 97 t.n.v. Gelderse Archeologische Stichting o.v.m. Gelderse Archeologie Dag 2022 en uw naam. Heeft u nog vragen of suggesties neemt u dan contact op met Eelco Alink of Roel Kramer (info@geldersearchaeologischestichting.nl).