Gelderse Archeologie Dag 2019

De Gelderse Archeologie Dag is voor ons een jaarlijks terugkerend evenement, waarbij wij ieder jaar met een andere gemeente in Gelderland samen een bijeenkomst organiseren. Hiervoor nodigen wij iedereen uit die zich actief voor de archeologie van Gelderland inzet. We verzorgen een dag met interessante lezingen, leuke excursies en interessante bezichtigingen. Het doel hiervan is om zo de mensen die op verschillende niveaus actief archeologie bedrijven met elkaar in contact te brengen en zo de samenwerking binnen Gelderland bevorderen.

Ook dit jaar organiseren we de Gelderse Archeologie Dag. Op 12 April 2019 organiseren wij dit in samenwerking met Gemeente Zutphen en Erfgoed Centrum Zutphen. U bent dan van harte welkom in de Walburgiskerk.

Wij presenteren een gevarieerd programma met als thema; “Bid, werk en bewonder”. Een vijftal sprekers presenteren de meest recente vondsten en opgravingen in en rondom Zutphen, zoals de vondsten in de Walburgiskerk en de opgravingen bij het klooster Rondeel en de Gasthuiskerk. Daarnaast is er een capita selecta van archeologische onderzoeken uit de provincie Gelderland. Sprekers die reeds hun medewerking hebben toegezegd zijn onder andere: Michel Groothedde, Bert Fermin en Jos van Dalfsen (gemeente Zutphen), Norbert Eeltink (Aestimatica) en Davy Kastelein (regio Achterhoek).

De Gelderse Archaeologische Stichting is dit jaar gestart met een jonge groep enthousiaste archeologen, die voorlopig onder de naam Young Professionals opereren. Aan de Young Professionals is gevraagd om een invulling te geven aan het middagdeel ofwel capita selecta van het programma. Zij zijn gekomen met divers aanbod van onderwerpen met betrekking tot archeologie in Gelderland.

Na het programma van lezingen kunt u deelnemen aan verschillende rondleidingen door de stad Zutphen en de Walburgiskerk. We sluiten de dag af met een bezoek aan Musea Zutphen en een gezellige borrel waar u kunt praten en netwerken met (andere) beroeps- en amateurarcheologen.

15e-eeuws beeld gevonden in de recente opgravingen onder de Walburgiskerk Zupthen

U kunt zich vanaf nu inschrijven! Wij vragen hiervoor een bijdrage van €15,-. Inschrijven kan tot 6 april via deze link of door het inschrijfformulier dat bij de uitnodiging te mailen naar info@geldersearchaeologischestichting.nl of per post te versturen naar de Gelderse Archaeologische Stichting te Westervoortsedijk 67-D 6827 AT Arnhem.

Uw inschrijving is pas definitief als wij uw betaling hebben ontvangen. Deze dient bij ons binnen te zijn op uiterlijk 11 april 2019. U kunt het bedrag overmaken op ons bankrekening nummer NL52 ABNA 0534 4219 97 t.n.v. Gelderse Archeologische Stichting o.v.m. Gelderse Archeologie Dag 2019 en uw naam.

Wilt u op de hoogte worden gehouden van wat wij allemaal gepland hebben staan? Kijk dan regelmatig op onze Facebookpagina!

Bij het inschrijven voor de Gelderse Archeologie Dag worden bepaalde gegevens van u verzameld die wij gebruiken om dit evenement te organiseren. Wilt u weten wat wij met deze gegevens doen? Bekijk onze privacyverklaring.